Boekhouding & Fiscaliteit
Van Miert zorgt niet alleen voor administratieve orde. Onze specialisten gaan tot het uiterste voor de optimalisatie van uw boekhouding. De portefeuille van uw onderneming, die beheren wij met zorg.
Een bloeiend bedrijf start bij
betrouwbare boekhouding
Onze boekhouders staren zich niet blind op cijfers. Ze stappen in het verhaal van uw bedrijf en denken proactief mee aan de volgende stap. Bovendien onderscheidt Van Miert zich niet alleen door correcte en professionele boekhouding, maar ook door haar doorgedreven kennis van financiële en fiscale wetgeving.
Wij rekenen voor u
en u rekent op ons
Uw ambitie is ons niet vreemd. Sterker nog, wij staan als één blok achter uw zaak. Daarom doen wij het uiterste in onze rol als financieel adviseur en geven we tips en feedback die u een duidelijk inzicht geven in uw boekhouding. Wij willen u ontzorgen door alle administratieve verplichtingen over te nemen en u te helpen bij het opbouwen van een financieel stabiele organisatie.
Voor KMO’s en
starters met karakter
Heeft u een eenmanszaak of een vrij beroep, bent u net opgestart of reeds een gevestigde KMO binnen uw sector? Van Miert staat uw onderneming in iedere fase bij met realistisch advies. We zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en kennen het wettelijk kader als onze broekzak.
Fiscaliteit: haal de ‘last’ uit belasting
Laat uw aangiften, personenbelasting, vennootschapsbelasting, taksen aan ons over. Wij loodsen uw bedrijf door het kluwen van fiscale formaliteiten. Van Miert zorgt voor een belastingoptimalisatie op midden- en lange termijn en informeert u over de nieuwste regelgevingen. Krijgt u fiscale controle? Wij staan u met raad en daad bij en verdedigen uw dossier indien nodig.
Waarom u kiest voor
Boekhoudkantoor Van Miert?
- 100% correcte boekhouding is ons credo
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Digitale boekhouding voor optimale transparantie en dienstverlening
- Betrouwbaar advies waar u écht iets aan hebt
- Erkend adviesverlener KMO-portefeuille
vraag en antwoord
Welke documenten moet ik indienen voor mijn BTW-aangifte?
Voor de BTW-aangifte van eenmanszaken dient u de verkoop- en aankoopfacturen aan ons te bezorgen. Dit zijn de uitgereikte en inkomende facturen van de desbetreffende maand of kwartaal.
Deze documenten hebben we ook nodig als u de BTW-aangifte wil doen van een vennootschap. Daarbovenop hebben we ook het financieel nodig zoals de uitreksels van alle bedrijfsrekeningen en de uitgavenstaten van uw bedrijfskredietkaarten. Indien u een kasboek hebt, mag u dit ook met ons delen.
Welke kosten komen in aanmerking als beroepskost?
Als zelfstandige heeft u de mogelijkheid om sommige kosten en investeringen in te brengen. Welke beroepskosten precies? Dat hangt af van de sector waarin u werkt. Hieronder leest u de meest algemene uitgaven die u kan aftrekken van uw belastingen.
- De huur van een kantoor, winkel of magazijn
- Kantoorkosten zoals telecommunicatie, drukwerk, kantoorbenodigdheden, vakliteratuur, hardware,inrichting…
- Autokosten en kilometervergoeding
- Representatie, reis-, onthaal- en restaurantkosten
- Opleidingen
Let wel: niet alle kosten zijn voor 100% aftrekbaar en voor alle regels gelden ook uitzonderingen. Wil u weten welke voorwaarden en voordelen voor u van toepassing zijn? Neem dan vrijblijvend contact op met ons kantoor.
Hoe houd ik de werkuren van mijn boekhouder zo laag mogelijk?
Het komt geregeld voor dat boekhouders veel tijd nodig hebben om alle administratie te verzamelen. Dit hebben zij natuurlijk niet in de hand en hangt grotendeels af van de medewerking van de klant. Over welke tijdrovende taken hebben we het dan juist? En waar maakt u het verschil? Wel:
- Geef al uw documentatie en facturatie op tijd aan ons door
- Vermijd dubbele facturen
- Beperk uw privé facturen
- Noteer bij bepaalde facturen of het een kost- of handelsgoed is
- Laat ons ook weten welke zaken u betaalde met VISA
- Houd contante betalingen bij en noteer ze in een kasboek
- Breng niet alles op het laatste moment binnen
Onze digitale boekhouding helpt ons aardig op weg om orde te scheppen in al onze dossiers. We sleuren immers niet meer met verschillende mappen en onze kasten puilen niet uit met zwaarlijvige kaften. Al uw gegevens staan overzichtelijk en veilig op onze server, waar u ze 24/7 kan raadplegen. U dient enkel rekening te houden met bovenstaande puntjes om de volledigheid en correctheid van uw dossier te garanderen.